3.Dialog la Treicoceni


-Ma, da frig mai e, zise Toderica Basu, rezemat de gardul lui Vasile Blajinul, adaugand o sudalma scoasa din manualul de folclor la care scrie noaptea, pe furis, sa nu-l vada Nuti, care, insa, deprinsa cu cititul si purtatul scrisorelelor, l-a dibuit de mult. Ma, Vasile, continua Toderica, am venit la tine ca sa-ti arat galeata asta. Ce zici, cum ti se pare?   Vasile Blajinul se uita, intoarse galeata pe toate partile, incercand sa ghiceasca ce-o fi vrand vicleanul de Toderica.  -Pai, zise Vasile, n-am ce zice. Pare noua, manerul sta bine, zincul nu s-a desprins. Ce sa zic? Faina galeata.  Multumit de raspuns, Toderica privi drept in ochii lui Vasile si zise:  -Eu de asta am venit, vreau sa ti-o dau tie.  -Mie? Vrei sa mi-o dai mie? intreba Vasile care-l stia pe Toderica lacom din cale afara de n-ar fi scapat nici macar un euro din mana, ca avea doua fete nesatule si nu prea destepte care tot mereu stateau cu mana intinsa la el.  -Da, ma, tie, da nu chiar degeaba. Eu iti dau galeata iar tu incepi sa vorbesti despre mine prin sat. Sa le spui prostilor ca ce om de treaba si gospodar sunt eu, ca ce grozav imi merge mintea, ca ce mult iubesc eu satul, ca ce reforme o sa fac pe aici, ca o sa-i trag in teapa pe hotii din primarie, ca o sa modernizez islazul si alte tromboane de astea. Sa-ti spun si secretul. Mai e vreun an pana la alegeri si vreau sa ma fac primar. Partidul e de acord iar vorbaria trebuie inceputa de pe acum.   Vasile ramasese cu gura cascata si, privindu-l cu respect si un inceput de teama pe Toderica, indrazni: -Da eu nu as putea sa fiu consilier? -Sigur ca da, Vasile. Asa te vreau. Da trebuie sa fii ascultator, sa nu-mi iesi din vorba si sa faci reforma. Ia galeata ca mai vorbim noi.

5 responses to “3.Dialog la Treicoceni

  1. Cu iaurt, cu gugoșele( gălețele)/te făcuși vornic..

  2. Sau- o mână spală pe alta.. și împreună câte nu fac!

  3. Multe se intampla la Treicoceni. Cand il vedem pe Toderica Basu dandu-ne lectii la televizor?

  4. Mie imi place Vasile Blajinul. Astept continuarea. Propun ca Toderica sa ajunga la DNA

  5. Amuzant, dar de fapt trebuie sa ne apuce plansul, e jalnica situatia si nu stiu cum scapam de Toderica!

Lasă un răspuns

