Traiasca Libertatea! Traiasca Romania!


Cine va mai reusi sa adune mii, zeci de mii, de tineri din generatia in blugi, dar si oameni maturi, pe care sa-i faca sa strige, cu inflacarare, cu sufletele vibrand de emotie: Traiasca Libertatea! Traiasca Romania! Cine va mai reusi sa-i faca sa planga in timp ce el, cel pe care tot mai multi il vor recunoaste, in anii care urmeaza, ca geniu romanesc, le recita: Ruga pentru parinti? Eu, si altii ca mine, te-am urat si te-am uitat mult timp, Adrian Paunescu. Acum, insa, inteleg  cata nevoie am fi avut de tine, in aceste zile tulburi, zile in care nulitatile, lacome si iresponsabile, sustinute, uneori, si de pseudo-intelectuali naimiti,  se joaca cu soarta Romaniei.  Aduna-ne, de acolo de unde esti, si invata-ne lectia solidaritatii nationale, fa-ne sa strigam: Traiasca Libertatea! Traiasca Romania! Fa-ne sa plangem privind cum se duc si mor elitele Romaniei, parintii sufletelor noastre, asasinate moral de veninul mediocritatii. Fa-ne sa gasim, in noi, puterea de a starpi impostura, de a pune la locul sau ADEVARUL si, deasemeni, la locul lor, nulitatile morale si intelectuale care ne sufoca.

08.11., ora 17:56, NOTA:  Neasteptata, pentru unii, apreciere pentru poetul Adrian Paunescu, masurata in multe mii de oameni obisnuiti prezenti la Uniunea Scriitorilor, la Ateneul Roman si la cimitirul Bellu, a determinat o reactie acida de denigrare a poeziei acestuia, prin conjugarea versurilor sale cu mult discutatele omagii adresate lui Ceausescu. Nu vreau sa ma refer nominal la acestia, sunt, in general, membri ai GDS afiliati, ca sa spun asa, Presedintelui Basescu. Sunt motive pentru a pune aceste reactii pe seama atacurilor lansate de Adrian Paunescu la adresa lui Basescu, atacuri bine fondate, in multe cazuri. Atitudinea corecta ar fi fost aceea de a lasa timpul sa decida, dar, probabil, dl Basescu nu a putut renunta la razbunare, fapt care este confirmat si de prezenta, in tinuta de carciuma, a presedintelui la catafalcul poetului. Este foarte probabil, insa, ca, peste cativa ani, Adrian Paunescu sa ocupe un loc de varf in Istoria Literaturii Romane, sau in manualele de liceu, iar cei la care ma refeream, inclusiv presedintele, sa fie complet uitati, dupa cum merita „opera lor”.

2 responses to “Traiasca Libertatea! Traiasca Romania!

  1. Scrisoare către bunicul meu, Marin Păunescu

    N-am apucat, iubite tată-mare,
    Să-ți scriu, altundeva și altcândva
    Deși, probabil, tot ce-am scris în viata,
    Este răspunsul meu pe adresa ta.

    Te rog să-mi ierți aceasta tutuială,
    Dar a ma mai preface este greu
    Și-atunci când m-adresez cu „tu” înseamnă
    Că te tratez ca și pe Dumnezeu.

    Învățătorul meu cel mai de seamă
    Ai fost și ești și cred c-ai să rămâi,
    Tot ce-am aflat în viață de la tine
    E și acum temeiul meu dintâi.

    Și după viața ta de dascăl tragic,
    Nici pensie nu ai avut în sat,
    Pe patul morții te-a găsit scrisoarea
    Și pensia zadarnic, ți-au mai dat.

    Dar mi-ai lăsat o moștenire sfântă,
    Ca să mă bucur până la sfârșit,
    Aceasta biata limba romaneasca,
    De-al carei duh m-am invinovatit.

    Mi-a mai ramas o urma de la tine
    Pe care ati ascuns-o in pamant,
    E sabia din frontul vietii tale
    De la Marasti, ranitul nostru sfant.

    Ai fost un liberal pana la moarte,
    Dar trebuie sa afli faptul prost
    C-ai tai tradeaza dreptul limbii noastre
    Si iau in gluma jertfa care-ati fost.

    Nu ti-am urmat ideea si credinta,
    Dar azi, cand tara –i buna de spital,
    Imi vine sa-mi iau gandul, tata mare,
    Si sa devin cu forta liberal.

    S-a dezechilibrat aceasta tara
    Si limba ei s-a pervertit grozav,
    Incat, in plina libertate, iata,
    Romanul a ajuns un simplu sclav.

    Iti multumesc de limpedea fantana
    Pe care mi-ai facut-o intre vii,
    Dar s-a surpat si nu opresc nici boii,
    Ca ea ni-i viata, trebuie sa stii.

    In rest, sunt toate rele, tata mare,
    Taranilor le este tot mai greu,
    Ca uite, in aceasta lume hoata,
    Mereu e-n alte sate Dumnezeu.

  2. In 2043 se vor implini 100 ani de la nasterea poetului.. probabil ca atunci lumea nu va mai fi atat de polarizata in ceea ce-l priveste – o sa fie doar poetul! 😉

Lasă un răspuns

