Moartea politica a presedintelui


Am avut curiozitatea, rabdarea si taria necesare, dar si suficient simt al umorului, pentru a asculta inteminabilul discurs al Presedintelui Traian Basescu, ieri, 15 septembrie, in fata camerelor reunite ale Parlamentului. Stiam bine ca dl Basescu nu a facut nimic bun pentru Romania, in cei aproape 5 ani de cand isi exercita mandatul de Presedinte al Romaniei. Stiam bine ca, numai pentru felul in care a contribuit la prabusirea prestigiului international al tarii noastre, dl Basescu, impreuna cu cei pe care i-a ales drept consilieri, si-a asumat o grava raspundere. Stiam ca vietile sacrificate de romani, in razboaie purtate departe de tara lor, dar cu gandul ca vor fi de folos acesteia, nu ne-au adus nivelul de recunoastere meritat. Stiam ca ignoranta manifestata de presedinte si de consilierii sai la debutul crizei economice mondiale, alaturi de Guvernul Romaniei, a dus la o lipsa de reactie inacceptabila, cu consecinte grave, la nivel de stat, si ne-a lasat sa intelegem slabiciunea armatelor de consilieri de pe langa Presedintie si Guvern. Stiam ca si-a folosit influenta pentru a aduce in varful ierarhiei statului personaje indoielnice.  Stiam inca multe altele dar am vrut sa fiu de buna credinta, sa-l ascult pe Presedinte, sa-i inteleg pozitia si sa fiu cat mai obiectiv atunci cand il judec, potrivit dreptului meu de cetatean. Ce am aflat? Impresia generala pe care mi-a facut-o dl Traian Basescu a fost aceea de infrant, de politician care si-a pierdut aplombul, argumentele, agresivitatea si, recunosc, farmecul cu care ne-a facut sa speram ca a aparut personajul politic care ne va face dreptate, care va lupta, in numele nostru, cu jefuitorii tarii, care va ridica Romania pe un loc demn intre celelalte tari. Nu a fost sa fie asa. S-a vazut ca dl Basescu nu are ce raporta tarii ca realizari proprii si ca, in schimb, si-a asumat, in mod jalnic, ceea ce au facut altii. Din discursul dlui Traian Basescu a lipsit exact modul in care si-a realizat adevaratele sale indatoriri, cele  constitutionale. Nu vreau sa insist. Impresia facuta de acest discurs a fost penibila. S-a confirmat ceea ce banuiam. Incheierea mandatului dlui Basescu coincide cu moartea sa politica. Oricati bani vor cheltui sustinatorii sai, oricata propaganda electorala se va face, oricat se va umple tara, in campania electorala, cu figura „zambitoare” si promisiunile dlui Basescu, chiar daca se vor gasi destui creduli care sa-l voteze, nimic nu mai poate sa-l resusciteze pe dl Traian Basescu ca om politic. Din nimic nu poate iesi decat nimic.        

8 responses to “Moartea politica a presedintelui

  1. Am recunoscut ca invat politica ascultandu-va. La sfarsitul lectiei, scolarii pun intrebari. Mi-a pierit glasul.
    Dar- am in minte, de cateva zile , o vorba-cati bani dai pe tine, atatia dau si altii. Nu-i gaseam rostul.
    L-am aflat in mesajul spuselor dumneavoastra.

  2. Mi-a facut aceiasi impresie. Aveti dreptate. Este un infrant dar si-a facut-o cu mana lui. Este timpul sa plece. Aveti o parere pentru viitorul presedinte?

  3. Ioana Codarcea

    Am citit de doua ori cu gandul ca sunteti prea aspru. Am gandit la fiecare afirmatie din text si marturisesc ca nu am gasit argumente cu care sa le rastorn. Pun si eu aceiasi intrebare ca domnul de mai sus, cine poate fi un adevarat presedinte al Romaniei?

  4. Este dreptul, dar si datoria, fiecarui roman sa decida cine poate fi un adevarat presedinte al Romaniei. Totusi voi incerca.

  5. Practic nimeni nu l-a obligat pe domnul Traian Basescu sa candideze la postul de presedinte al Romaniei.
    ar fi interesant daca i-ati lua declaratiile de la inceputul mandatului cu evenimente de acuma.
    Cea mai geniala afirmatie a sa este:” Cine se amesteca in actul de justitie este un om mort!”

  6. Nimic nu mai poate sa-l resusciteze pe Traian Basescu ca om politic. Am gandit la aceasta afirmatie si va pot contrazice. Cea care-l poate resuscita pe Traian Basescu ca om politic este PROSTIA. Slava Domnului, avem din belsug.

  7. ionut brasoveanul

    Ma gandesc ca daca pica Basescu scapam de Scripcaru sau macar de obraznicia lui. Doamne ajuta!

  8. Eu n-am avut răbdarea şi tăria… M-a epuizat discursul primului ministru.
    Fragmentele din discusul prezidenţial, pe care le-am ascultat a doua zi, mi-au trezit amintiri duioase din tinereţe. Raportul de la congres, ehe, ce vremuri! 🙂

Lasă un răspuns

