Victimele reformei


Reforma. Cuvant uzat prin folosinta abuziva, golit de continut prin utilizare obsesiva de catre politicieni nereformati, demonetizat prin alterarea  intelesului, reforma a ajuns sa insemne interventia de dragul interventiei, fara un scop clar si, uneori, fara a fi nevoie, in functionarea sistemelor sociale si economice. Pentru a trece la reforma unui sistem trebuie, in primul rand, sa fii sigur ca este nevoie de reforma, ca functionarea sistemului nu da rezultatele necesare, trebuie sa intelegi care sunt cauzele functionarii ineficiente si, foarte important, sa stabilesti clar ce asteapta societatea de la sistemul in cauza, deci care sunt obiectivele reformei. Ori, de 20 de ani, toti cei pe care soarta i-a aruncat in varful ierarhiei Romaniei, abia instalati in noile scaune, incep sa reformeze bucata de tara ce li s-a dat in grija, ei intelegand prin „reforma” introducerea de schimbari dupa bunul lor plac, cu rezultate care supara pe tot mai multi romani. Una dintre tintele predilecte ale „reformatorilor” a fost si este invatamantul. Fiecare nou ajuns in scaunul de ministru al invatamantului  a schimbat infatisarea bacalaureatului, numarul de obiecte, sistemul de teze, etc. etc. Rezultatul? Invatamantul romanesc a decazut, productia de elevi agramati, inculti, a crescut cu repeziciune, parintii prefera, uneori cu mari sacrificii, sa-si trimita copii la universitati din strainatate, iar in acest timp „reforma” continua. Respectand „traditia”, doamna Ecaterina Andronescu, abia numita ministru, a trecut la reformarea invatamantului. A redus numarul de ore de sport, i-a pus pe surzi sa studieze muzica, a declarat inutile orele de limbi straine, etc. etc. Ca toti predecesorii Domniei Sale, nu a facut nici cea mai sumara analiza a situatiei existente, nu a stabilit, IN CONSENS NATIONAL, obiectivele care trebuie urmarite si a intrat intr-un adevarat scandal cu profesorii si cu sindicatele acestora. Opriti-va Doamna Ministru. Este nevoie, mare nevoie, de reforma in invatamant. Dar de o reforma reala si eficienta nu de „joaca de-a reforma”. Analizati, cu metode adecvate, sistemul si stabiliti obiectivele. Hotarati, in acord cu toate partidele, cu profesorii si mai ales cu parintii, cu cei care platesc, ce fel de oameni trebuie sa formeze invatamantul,  ce nivel de cultura si ce comportament social dorim sa aiba absolventii. Reduceti orele prin limpezirea prea stufoaselor manuale actuale, nu prin reducerea orelor de sport. Invatati-i cum se spune „buna ziua”, cum se mananca cu cutitul si furculita, cum se respecta legile si, mai ales, ce inseamna sa fii cetatean demn, constient de drepturile pe care ti le da un regim democratic. Am dreptul, ca cetatean al Romaniei, sa va spun, Stimata Doamna Ministru, ca ceea ce credeti ca este reforma, este inca o improvizatie ale carei victime vor fi, din nou, copiii Romaniei.  

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s