Telemea, parlamentari si fotbal!


Am ajuns in piata. Vreau o bucata de telemea, asa ca ma indrept spre coltul in care vinde Lenuta. Ea si sotul ei „pastoresc” vreo treisute de oi de la care am mancat, si eu, multa branza telemea in anii de cand ne cunoastem. Ne revedem cu placere si, dupa ce ne salutam, continuam cu un schimb de amabilitati si vesti. Aflu, printre altele, ca se cere lapte de oaie in cantitate mare la doi lei litrul pentru a fi prelucrat in Grecia. Interesant, dar nu apuc sa cer amanunte, Lenuta schimba subiectul si ma intreaba: -Ce ziceti? Astia ne cred chiar asa de prosti? Ce cred ei, ca daca au pus sa candideze tot felul de cantareti si fotbalisti si mai stiu eu ce fete frumoase, noi vom sari sa-i votam? De ce nu candideaza oameni priceputi la gospodaria tarii? Cine ar manca telemea de la mine daca asi angaja un cantaret sa o faca? La fiecare treaba trebuie pus cel care se pricepe, ca cu de astia care dau din gura si nu stiu sa faca mai nimic nu ajungem departe. Uitati-va la Steaua ce rau merge de cand a ajuns pe mana unui oier, ca e de-al nostru si mai bine s-ar ocupa de oi, ca la alea se pricepe dar la fotbal nu. Tare necajiti am fost, mai ales barbatu-meu, cu bataile pe care le-a tot luat Steaua.  -Si eu am fost necajit si cred, Lenuto draga, ca ai multa dreptate. Sa dea Dumnezeu ca multi, cat mai multi, romani sa gandeasca ca tine. Acum, dupa ce am scris cele auzite de la Lenuta, va asigur ca totul este autentic. Poate ca nu am reusit sa tin minte cuvant cu cuvant tot ce mi-a spus, dar ideile sunt ale ei si o aplaud pentru inteligenta si bun simt.

Lasă un răspuns

